EA Dedahkan Beta Battlefield 6 Pecah Rekod dengan 420 Juta Perlawanan, Merancang Perubahan Keseimbangan Besar untuk Pelancaran

Pasukan Editorial BigGo
EA Dedahkan Beta Battlefield 6 Pecah Rekod dengan 420 Juta Perlawanan, Merancang Perubahan Keseimbangan Besar untuk Pelancaran

EA telah mengeluarkan statistik komprehensif daripada beta terbuka Battlefield 6 , mendedahkan penglibatan pemain yang tidak pernah berlaku sebelum ini bersama-sama dengan isu keseimbangan yang ketara yang memerlukan pelarasan besar sebelum pelancaran permainan pada Oktober 2025. Beta ini bukan sahaja memecahkan rekod penyertaan tetapi juga mendedahkan ketidakseimbangan gameplay kritikal yang telah mendorong pasukan pembangunan untuk melaksanakan perubahan menyeluruh merentasi pelbagai sistem permainan.

Seorang askar bersedia untuk beraksi dalam Battlefield 6, menonjolkan pengalaman ketenteraan yang menarik yang disertai pemain semasa beta terbuka
Seorang askar bersedia untuk beraksi dalam Battlefield 6, menonjolkan pengalaman ketenteraan yang menarik yang disertai pemain semasa beta terbuka

Prestasi Beta Pemecah Rekod Menetapkan Pencapaian Baharu Francais

Beta terbuka Battlefield 6 mencapai metrik kejayaan yang luar biasa, menarik pangkalan pemain terbesar dalam sejarah beta francais tersebut. Pemain secara kolektif terlibat dalam 420,127,450 perlawanan merentasi 92,351,578 jam gameplay semasa tempoh ujian. Beta ini menawarkan lebih banyak kandungan berbanding mana-mana beta siri sebelumnya, menampilkan pelbagai mod permainan merentasi empat peta berbeza. Selain daripada nombor penyertaan mentah, pemain menyebabkan lebih daripada dolar Amerika Syarikat $196,760,386,367 dalam kerosakan struktur, menghapuskan lebih 9 juta helikopter, dan merekodkan 4.9 bilion jumlah pembunuhan—bersamaan dengan lebih daripada separuh populasi Bumi.

Statistik Beta Battlefield 6

  • Jumlah perlawanan dimainkan: 420,127,450
  • Jumlah jam permainan: 92,351,578
  • Jumlah pembunuhan: 4.9 bilion
  • Pembunuhan senapang patah: 337 juta
  • Pembunuhan defibrilator: 7,453,121
  • Helikopter dimusnahkan: 9+ juta
  • Kerosakan struktur: USD $196,760,386,367
  • Pemain dihidupkan semula: 30+ juta

Dominasi Kelas Assault Mendedahkan Masalah Keseimbangan Asas

Statistik pemilihan kelas mendedahkan ketidakseimbangan yang ketara yang telah menarik perhatian EA . Kelas Assault mendominasi dengan kadar pemilihan 32%, jauh lebih tinggi daripada Support (26%), Engineer (23%), dan Recon (19%). Perbezaan ini berpunca terutamanya daripada keupayaan kelas Assault untuk melengkapkan senjata utama kedua, yang dieksploitasi oleh pemain dengan memasangkan senapang serangan dengan senapang patah M87A1 yang terlalu berkuasa. Senapang patah sahaja mengumpul lebih 337 juta pembunuhan, memperoleh statistik khusus sendiri dengan notasi penalaan sedang dijalankan daripada pembangun.

Kadar Pemilihan Kelas Semasa Beta

  • Assault: 32%
  • Support: 26%
  • Engineer: 23%
  • Recon: 19%

Baik Pulih Menyeluruh Senjata dan Sistem Pergerakan Dirancang

EA telah mengenal pasti pelbagai kawasan yang memerlukan perhatian segera sebelum pelancaran. Senapang patah M87A1 akan menerima pengurangan besar, menghapuskan keupayaan pembunuhan satu tembakan yang menjadikannya sangat berkesan pada peta beta yang lebih kecil. Semua senjata akan menjalani pelarasan ciri-ciri recoil dan tap-fire untuk mencipta pengalaman gunplay yang lebih konsisten dan memberi ganjaran. Mekanik pergerakan pemain juga akan melihat perubahan ketara, termasuk pengurangan kelajuan pergerakan mendatar, peningkatan penalti untuk lompatan berturut-turut, dan penurunan ketepatan semasa melompat atau meluncur untuk menjadikan tindakan ini lebih situasi daripada optimum tempur.

Perubahan Keseimbangan Utama untuk Pelancaran

  • Senapang patah M87A1 : Penyingkiran keupayaan membunuh sekali tembak
  • Semua senjata: Pelarasan sepakan balik dan tembakan ketuk
  • Pergerakan pemain: Pengurangan kelajuan mendatar, penalti lompatan
  • Ketepatan: Penurunan semasa melompat dan meluncur
  • Sempadan peta: Pencegahan eksploitasi di luar batas
  • Peta: Penambahan peta berskala lebih besar pada pelancaran

Reka Bentuk Peta dan Eksploitasi Sempadan Ditangani

Pasukan pembangunan memerhati pemain mengeksploitasi sempadan peta dengan berlari keluar dari had untuk menyerang musuh dari sisi dan memperoleh pembunuhan mudah dari belakang barisan musuh. EA sedang membangunkan pelarasan secara aktif untuk mencegah akses yang tidak dimaksudkan dan memastikan gameplay kekal dalam sempadan yang dimaksudkan. Selain itu, kebimbangan mengenai had saiz peta semasa beta sedang ditangani, dengan EA mengesahkan bahawa peta berskala lebih besar sudah disertakan dalam pakej pelancaran, manakala peserta program Battlefield Labs akan menguji dua peta multiplayer baharu sebelum keluaran Oktober.

Ujian Masa Depan dan Garis Masa Pelancaran Disahkan

EA merancang untuk melaksanakan perubahan ini melalui program Battlefield Labs , di mana pemain terpilih akan mengalami pelarasan dalam permainan semasa acara yang akan datang. Pangkalan pemain yang lebih luas perlu menunggu sehingga pelancaran rasmi Battlefield 6 pada PC , PlayStation 5 , dan Xbox Series X/S pada 10 Oktober 2025, untuk mengalami sistem gameplay yang diperhalusi. Syarikat menekankan bahawa mencari keseimbangan yang betul kekal sebagai proses berterusan, terutamanya untuk kiraan pemain dalam mod Rush dan pilihan senarai main.